Monday 6 February 2012

Orang yang tak berdisiplin !!

Assalamualaikum semua.. 
ni lagi satu cerita aku nak cerita ni.. haritu kan aku kena jaga parking depan DEWAN SERI SMKSS kankankan dengan MY BEST FRIEND FOREVER kankankan.. hehe.. Dengan berbaju lengkap UNIT UNIFORM KADET REMAJA SEKOLAH lagii tau.. pagipagi buta dah kena terpacak kat depan dewan tu,lepas tu lepas tu,dalam pukul 9 lebih matahari dah naik,punya lah panas tapi disebabkan bangga sangat pengetua-pengetua or wakil-wakil cikgu dari sekola lain nak datang untuk tengok PPDa kitaorang lah kan,aku sentiasa memberikan senyuman yang teramat lah ikhlas tulus dari hati ku yang dalam.. cewah cewahh.. ayat tak leh blaa.. entah betul ke tak pun tak fikir dah ni.. okay nextnextnext !! cikgu KRS kitaorang bagi arahan kalau parking depan dewan dah penuh,kitaorang terpaksa suruh cikgu-cikgu dari sekolah-sekolah lain tu parking kat depan balai polis tapi sebelum tu memang diaorang dah dapat satu kertas untuk parking free kat situ.. then masa tu parking kat depan dewan tu dah 'FULL' kankan,aku pergi lah cakap kat cikgu tu, ehemehemm cek-cek 1,2,3.. hehe okay.. "maaf tuan,parking kat sini semua dah full,tuan kena parking kat depan balai polis luar sana" hah !! dengan perasaan yang tak tau lah kan,dia menjawab "banyak lah kau parking kat luar !! habis aku nak jalan kaki !!" aku terdian,terpaku,segala macam 'TER' lah kan masa tu,nak je aq jawab,"maaf tuan,saya cuma ikut arahan dari cikgu saya" tapi tak terkeluar pulak kata-kata tu.. tak tau lah,terus aku muram and senyuman ikhlas yang aku berikan sebelum-sebelum itu bertukar kepada senyuman yang dibuat-dibuat.. terlalu pedihnya hati ini bila d'SOUND sebegitu rupa.. cehcehceh.. okay aku nak cakap ni.. sekolah kitaorang tu bukan nya besar sangat parking nya untuk dimuatkan semua kereta d'parking kan kat situ.. setakat untuk sikit-sikit boleh lah,fikir lah sikit kan.. mentang-mentang lah cikgu,boleh main soundsound macam tu ke ?? padahal cikgu-cikgu yang mengajar kita supaya mempunyai adab yang sopan and hormati orang lain kankankan.. tak kan lah cikgu sendiri yang buat macam tu,contoh yang baik kah itu ?? lagi satu,ada sorang pengawas ni cerita kat aku,dia pun kena jugak time jaga kat pintu depan sekolah.. ada kena mengena dengan parking jugak lah kot kan.. cikgu tu kata, "kau cakap kat pengetua sekolah kau ni,baik tak payah jadi tuan rumah kalau macam ni !!" apa semua ni !! aku ingat budak sekolah je kurang ajar,tapi rupanya cikgu macam tu pun ada.. tapi aku tak tahu lah dia tu cikgu ke apa,tapi sekurang kurang nya kalau itaorang dah hormat awak tu,jawab lah dengan elok bukan maki hamun tak tentu pasal.. aku tak tau nak cakap apa dah lah.. macam bagus sangat.. kalau buat baik kena sound,buat jahat lagi lah kena sound kan,apa yang dia nak sebenarnya ni ?? kalau sekolah kitaorang tu memang muat-muat untuk orang luar parking,kitaorang tak akan suruh parking kay luar laa.. peningpeningpening laaa !!!!!! okay dah lah eh,lagi sakit hati la bila mengingat kembali saat-saat pahit itu.. ohh tidakk !!!!!! hope korang dapat lah memahami perasaan ku yang penuh dengan kekecewaan ini.. aduhh jiwangss nyaa.. okayokayokay.. itu sahaja lah yang aku dapat ceritakan untuk kali ini.. hope kita sesama manusia terutama nya untuk orang yang LEBIH TERPELAJAR,bersama lah menghormati antara satu sama lain yee.. jangan lah kita memaki hamun orang tak tentu pasal.. kitaorang semua pun hanya menurut perintah and arahan yang diberikan oleh cikgu-cikgu yang tertentu,bukan membuat peraturan sendiri,jika ada tersalah kata or tersalah perbuatan terhadap cikgu-cikgu sekalian dari sekolah-sekolah lain,harap memberi tunjuk ajar yang lebih berkesan bukan dengan mengeSOUND tak tentu pasal.. HARAP MAKLUM .. SEKIAN,TERIMA KASIH .. Bubye and Assalamualaikum .. ;)

No comments:

Post a Comment